در دنیای امروزه از این که موفقیت یک سازمان و شرکت مستقیما به استفاده درست از منابع انسانی بستگی دارد ایمان داریم. بر اساس این موضوع تقریبا تمامی شرکت ها و سازمان ها برای رسیدن به هدف خود به دنبال یک مشاور منابع انسانی هستند تا بتوانند از خدمات مشاور منابع انسانی استفاده کنند.

ما در این مقاله قصد داریم راجب شغل مشاور منابع انسانی صحبت کنیم و تمامی نکات مربوط به آن را بیان کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید تا دیگر سوالی مربوط به مشاور منابع انسانی نداشته باشید.

مشاور منابع انسانی

در همه جای دنیا شغل منابع انسانی یک شغل با درآمد بالا می باشد. این شغل خوشبختانه در ایران نیز جا افتاده است و بسیاری از سازمان ها به دنبال این هستند که یک مشاور منابع انسانی کاربلد را استخدام کنند.

اما متاسفانه چون این شغل در ایران نوپا می باشد و زیاد جا نیفتاده است دستمزد مناسب نسبت به دستمزد جهانی برای این شغل در نظر نگرفته شده است.

وظایف مشاور منابع انسانی

بدون شک اولین و مهم ترین وظیفه ای که هر مشاور منابع انسانی دارد این است که در سازمانی که مشغول به کار می باشد کمک کند تا جریانی برای پیوند بین اهداف استراتژیک شرکت و اقدامات عملیاتی مدیریت منابع انسانی به وجود آید.

به طور کلی وظایفی که مشاور منابع انسانی ( Human resources ) دارد تا حدودی بسیار پیچیده و همچنین متنوع می باشد. این پیچیدگی تا حدی می باشد که بسیاری از کسانی که تمایل دارند در این زمینه فعالیت کنند بعد از استخدام شدن و دیدن سختی کار آن را رها می کنند و در سمت دیگری مشغول به کار می شوند.

به صورت مختصر می توان وظایف مشاور منابع انسانی را به صورت زیر بیان کرد:

  • او وظیفه دارد تا آسیب شناسی وضع موجود نظام های منابع انسانی را انجام دهد.
  • مشاور منابع انسانی باید بتواند ارائه پیشنهاداتی در جهت بروز رسانی نظام جبران خدمات انجام دهد.
  •  ارائه پیشنهاداتی برای تعدیل نیروی کار هم به منظور افزایش و همچنین در منظور کاهش آن ها البته این کار باید با توجه به برنامه ریزی استراتژیک شرکت انجام شود.
  • قطعا ارائه پیشنهاداتی برای بروز رسانی شرح مشاغل جزو وظایف مشاور منابع انسانی می باشد.
  •  یکی از وظایف مهم این افراد تدوین برنامه استراتژیک منابع انسانی بر اساس جهت گیری های استراتژیک شرکت می باشد.
  • ارائه دادن گزارش دوره ای از اقداماتی که انجام می شود و همچنین ارائه نتایج این اقدامات انجام شده جزو وظایف مهم مشاور منابع انسانی می باشد.
  • انجام دادن مطالعات و همچنین پژوهش های منابع انسانی به صورت Case Study در شرکتی که استخدام شده اید جزو وظایفتان می باشد و باید در این موضوع بسیار اطلاعات داشته باشید.

شرکت مشاوره

این وظایف که در بالا به آن ها اشاره کردیم از مهم ترین وظایف یک مشاور منابع انسانی می باشد که باید هرکسی که تمایل دارد در این شغل مشغول به کار بشود بلد باشد. بیشتر مدیر عاملان به دنبال افرادی هستند که در این گزینه ها بهترین باشند.

اگر با مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی راجع به مشاور منابع انسانی دارید به شما پیشنهاد می کنیم از سایت شاپرک دیدن نمایید.


 
shaapaaraak انسانی ,منابع ,مشاور ,وظایف ,انجام ,شرکت ,منابع انسانی ,مشاور منابع ,استراتژیک شرکت ,وظایف مشاور ,پیشنهاداتی برای ,مشاور منابع انسانی ,وظایف مش? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عنوان آپ تماشا www.motafareghe.rozblog.com rostamilawyer کارنت مزه ی گَسِ عصرِ چهارشنبه! art پرینت و فتوکپی ارزان اطلس wwegameir